A maratoni hosszúságúra húzódó testületi ülésen 2 előterjesztés sem kapott testületi többséget, ilyen még nem volt az elmúlt 4 év alatt!
Az egyik a Szentháromság tér miatti átvezető út állítólagos megoldását jelentő államosítási kísérlet volt (ezzel kapcsolatban rövidesen külön cikkel jelentketünk – szerk.), a másik pedig a két 100%-os önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaság működési támogatásának megelőlegezése.
Az előterjesztéshez nem sok előkészítő munka volt annak ellenére, hogy összesen 932 millió forint kalocsai közpénz elköltéséről volt szó!
Eltelt 11,5 hónap, ezalatt már a nyers üzleti tervnek készen kellene lenni főleg azért, mert mindkét cég köteles félévi beszámolót is készíteni és készített is.
A Kalocsai Vagyonhasznosítási és Könyvvezető Nonprofit Kft. az alábbi költségvetési igényt nyújtotta be:
Első nézésre persze nem látható benne semmi különleges, de ha csak az Uszoda tételét nézzük, ami az ideihez hasonló mértékben van beszámítva, akkor már kicsit el kell gondolkodnunk! Miért is?
Emlékeznek, május végén kinyitott végre az Uszoda, majd augusztus 31.-vel be is zárt, azaz negyedévet sem volt nyitva, jelenleg is zárva tart.
Közben 9 héten keresztül úszótáborokat szerveztek, ami gyerekenként heti szinten 31.000 Ft-ba került a tehetősebb szülőknek, azaz jócskán jutottak bevételhez és közben az Önkormányzat fizette a dolgozókat…
A rezsiköltség a nyári nyitvatartás és a télen csak temperáló fűtés miatt elég elenyésző volt, ráadásul üzemel ott egy komoly napelem rendszer, ezenkívűl a cég 100 millió forintos egyedi rezsitámogatást kapott az Önkormányzatról erre az évre.
Tehát kimondható, hogy 0 Ft volt az erre fordított kiadás!
A dolgozók megtartását szemelőtt tartotta a cég, bár a foglalkoztatás helyét és mivoltját nem ismerem. Bérköltségre 15,5 MFt-ot költött az Uszoda az első félévben, így könnyen kiszámolható az éves bértömeg is, azaz ennek kb. duplája.
Ezek alapján látható, hogy az évben legalább 30-35 milliós megtakarítás keletkezett csak az Uszodai támogatásnál, így nehezen érthető számomra, hogy egy bezárt, és előre láthatólag már ki sem nyitó Uszodára miért támasztanak ekkora forrásigényt ?
A Kalocsai Innovációs és Közművelődési Központ Kft. az alábbi költségvetési számokat terjesztette elő:
Első blikkre ezek sem mutatnak semmit, annyit viszont biztosan, hogy – dacára beígért ésszerű és takarékos gazdálkodásnak – ezen ciklus alatt azaz 4 év alatt ok nélkül megduplázódott.
De nem ezért nem szavaztam meg!
Ha csak azt nézzük, hogy az idei évre a Duna Aszfalt támogatásával 44,5 millió forintot kapott a cég a Paprika Fesztivál és további 6,35 MFt-ot a 2024.évi Pünkösdi Fesztiválra, akkor már jogosan vetődhet fel a kérdés, akkor miért forintra egyező az önkormányzati támogatási igény. Miért nincs ez az 51 millió forint többletbevétel belekalkulálva és csökkentve ezzel a kért összeget?
A KIKK Kft. bátaszéki ügyvezetőjét, Zsikó Zoltánt folyamatosan szembesítettem a pazarló gazdálkodásával, de számára a közpénz elherdálása mindennapos és mára már megszokott dolog lett….
Nézzük mire is gondolok, mit mutat ez a táblázat, mely a társaság leadott féléves közbenső mérlegéből van:
Érthetetlen számomra, hogy egy félév alatt (Paprika fesztivál nélkül)
- hogy lehet elkölteni közel 1 millió forintot egy szinte vadonatúj gépjármű javítására
- miért kell közel 5 millió forintot hirdetésekre elverni
- hogy van az, hogy amikor a kalocsai Duna-táj Fotókör ingyen elvállalja a városi rendezvények fotózását, addig ez a cég inkább 1,8 millió forintot elkölt rá, szekszárdi fotósokkal
- miért kell egy maglódi cégnek oktatás, tanácsadás címén 2,25 millió forintot kifizetni, ugyan kit, és mire okítottak ?
- miért kerül 4 milkió forintba egy szekszárdi céggel kötött könyvelési szolgáltatás, amikor ez itt, helyben Kalocsán enneka fele?
A válaszokat sajnos nem tudjuk, de a tisztán fideszes felügyelő bizottság ezeket kérdezés nélkül jóváhagyta!
Amíg ezekre a kérdésekre nem kapok választ, addig nem tudok hozzájárulni kalocsai adófizetők pénzénének felelőtlen elszórásához!
Persze Filvig Géza polgármester úr előhúzta a frappáns válaszát, akkor nem tudjuk fizetni a dolgozókat? Mi lesz most?
Megnyugtatok mindenkit, SEMMI KÜLÖNÖS, összeverbuválják a hiányzó képviselőket, és minden megy tovább, ahogy eddig. Ha persze Önök így akarják…..……….
Ha nem, ha változást szeretnének, ha tisztességes, átlátható pénzfelhasználást, akkor félév múlva leválthatják azt a vezetőt, dr. Filvig Géza polgármestert, aki ezért felelős, aki tudja, de ennek ellenére évek óta hagyja és tűri ezt a pénzszórást!