2024 szeptember 12. csütörtök
KezdőlapKözéletDr. Bagó Zoltán szubjektív beszámolója a képviselőtestület első éves munkájáról - 1....

Dr. Bagó Zoltán szubjektív beszámolója a képviselőtestület első éves munkájáról – 1. rész

Dr. Bagó Zoltán, kalocsai független képviselő a tegnapi napon egy 57 pontból álló “szubjektív beszámolót” küldött el szerkesztőségünkhöz, melyet ezzel egy időben a kalocsai háztartásokba is eljuttatott. Ebben a beszámolóban a képviselőtestület első éves munkáját mutatja be, rávilágítva számos furcsaságra, pénzügyi visszásságra és a döntések hátterére, melyek csak nehezen jutnak el a nagy nyilvánossághoz.

Mivel a beszámoló meglehetősen hosszú, így azt több részletben közöljük a könnyebb “emészthetőség” kedvéért. Íme az első 16 pont az 57-ből. Tanulságos olvasmány. Kérjük kövessék a megjelenéseket. A bejegyzések nagyjából kronológikus sorrendet követnek, így az első rész nagyrészt a 2019-es évet öleli fel.

Dr Bagó Zoltán – Önkormányzati Képviselő – KALOCSAI LOKÁLPATRIÓTA EGYESÜLET

HALLGATTASSÉK MEG A MÁSIK FÉL IS, AVAGY AZ ÉREM MÁSIK OLDALA

SZUBJEKTÍV BESZÁMOLÓ A KÉPVISELŐTESTÜLET ELSŐ ÉVES MUNKÁJÁRÓL

Tisztelt kalocsai polgárok!

2019-ben megalakult az új Képviselőtestület! A demokratikus választás ezt az eredményt hozta.

Majd egy év elteltével készítettem egy kis számvetést az eddig történtekről, és engedjék meg, hogy ezt megosszam Önökkel. A személyes, szubjektív véleményem ez a beszámoló, ezzel kapcsolatos észrevételeiket pedig tisztelettel várom a bago.zoltan75@gmail.com – email címen, ahol készséggel állok a rendelkezésükre.

  1. A legfontosabb, hogy Kalocsa főtere, a Szentháromság tér – a választási ígéretek ellenére – még mindig nincs kész, miközben a választások óta a budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus már több mint 2 Mrd forint plusz állami támogatást kapott (a 28 Mrd mellé) A református egyház 2.9 Mrd-ot! A katolikus egyetem 8.9 Mrd-ot! Csak idén a győri katolikus bazilika és főiskola 1.6 Mrd Ft. Egyházi épített örökség védelemre 7 Mrd Ft-ot költött eddig a Kormány! Az egyéb sportberuházásokról, a békéscsabai és szolnoki evangélikusokról, a Hit Gyülekezetéről, a budai SzM Gimnazium tornacsarnokáról stb stb pedig nem is beszélve… Valami itt nem jó. Valami nem stimmel. Valaki kamuzik. Most akkor erősebbek lettünk vagy gyengébbek? Kalocsa ezek szerint nem lett erősebb! Polgármester Úr a kampányígéreteivel ellentétben a választások után novemberben már „csak” „felgyorsítani” akarta a Főtér felújítását. (sic!) Az Érsek Úr kérésére sírhelyet biztosítunk a Szentháromság tér alatt nyugvó 214 szovjet katona földi maradványinak, és ezt egyhangúan támogattuk is. Ebben volt azonban egy szövegszerű módosítóm, miszerint a „hősi” halált halt szovjet „hősi” halottak vonatkozásában a „hősi” jelzőt vegyük ki, hiszen szerintem tisztelettel és kegyelettel elsősorban nekünk a magyar katonák fele kell lennünk. A 2. magyar hadsereg a Don-kanyarban hősiesen harcolt. A szovjet katonák hazánkban – szerintem – „csak” harcoltak. Parancsra. Magyar katonák ellen (is). Tehát ők nem a mi hőseink. Ők az orosz hozzátartozóik számára azok elsősorban. Politika és történelem ide vagy oda, tisztelettel és kegyelettel gondolom ezt. A módosítómat dr Filvig és dr Körmendy Úr is próbálta átpolitizálni, és szerintem csak merő dacból, de természetesen a többség azt nem támogatta.
  2. Az új Duna-híd átadása 2022-ről 2024-re csúszott, Kalocsa tehát ebben sem lett erősebb!
  3. Már az első testületi ülésen MINDANNYIAN megszavaztuk, hogy a 65 év feletti lakosok karácsonyi juttatása 5000 Ft-ra emelkedjen! Ez 7 és fél millióba kerül a városnak.
  4. A Testület 9 igen, 2 nem, és 1 tartózkodással elfogadta dr Filvig Úr előterjesztésére az SZMSZ olyan módosítását amely szerint az ún. Napirend előtti felszólalást egy nappal előre kell neki jelezni, az Egyebekben lévő felszólalási szándékot pedig 2 nappal előtte írásban. Az indok az volt, hogy fel tudjanak rá érdemben készülni… de én inkább azt éreztem, hogy egyszerűen félnek a meglepetésektől, vagy attól, hogy egy ellenzéki képviselő úgymond meglepje őket valami olyan kínos/aktuális témával, amire esetleg nem tudnak válaszolni… Mindenesetre az európai és a magyar alkotmányjogi alapelvek szerint az ún. szólásjog ilyen csorbítása – különös tekintettel a vonatkozó AB határozatokra – elméletileg így lehetséges, de semmiféleképpen sem elegáns. Kicsinyes politikai lépés – elkülönülnek tehát a mézesmázos szavak és a gyakorlatias tettek sajnos.
  5. Egyhangúan támogattuk a kalocsai köztisztviselők fizetésemelését, és a szilveszteri tűzijátékok szabályozását
  6. Csak én tartózkodtam a Nemzetiségi Önkormányzatok együttműködési megállapodásainak a felülvizsgálata tárgyában. Ezeket a megállapodásokat nem kaptuk meg, annak tartalmáról kevés volt az információm. Szerintem a képviselőtársaimnak is… Ezek a Hunyadi 82. és a Hősök útja 24/a alatti ingatlanok használatát és az utalványozási rendeket szabályozzák.
  7. Egyhangúan támogattuk a víziközmű gördülő fejlesztési terv módosítását.
  8. Egyhangúan támogattuk a Zöldfa utcai ovi Alapítványának a benyújtandó pályázatát! Hajrá!
  9. Magam tartózkodtam a KFC TAO önerő és személyi jellegű kiadási önrésze vonatkozásában. A kialakult vitában akkor még nem láttam át a szövevényes érdekeket, őszintén bevallom.
  10. A Vagyonhasznosító Kft. Felügyelő Bizottságából Varajti László lemondott, Lakatos Jánost visszahívták, Szabó Balázst megtartották. Mellé Tihanyi Tibornét és Jagicza Andrást (?) javasolta dr Filvig Géza. Az önkormányzati vagyonhasznosítás és könyvvezetés innentől fogva biztos szakmai felügyelet alatt van…(?)
  11. A hivatalnak szüksége volt még egy Skodára (A miértekre most nem térek ki.) Én nem lepődtem meg azon, hogy a soltvadkerti kereskedés adta a legjobb ajánlatot, a majd 7 milliósnak mondott autót 5.5 millióért. A többség ezt annak ellenére megszavazta, hogy tájékoztattam a Testületet arról, hogy telefonos érdeklődésre a nekem 5.630.000-ra mondott autót 5.120.000-ért is odaadták volna még pár napja… No comment!
  12. Az MNV (Magyar Nemzeti Vagyonkezelő – szerk.) privatizálni akarja a Filantropot. Ez jó üzlet lesz valakinek nagyon ott fent… (9 éve még a Megyeházán Font Sándor Úr hallani sem akart erről…) Kalocsa természetesen nem élt – nem is tudna – az elővásárlási jogával.
  13. Aktuális volt a város vagyon és felelősségbiztosításainak a 2020. évi megkötése. Kérdésemre, miszerint miért évek óta ugyanazt a pécsi alkuszcéget – aminek telephelye és alkalmazottja valóban van Kalocsán – gazdagítjuk az évi kb. 1 millió forintos jutalékkal, és miért nem versenyeztetjük meg az alkuszi megbízást magát, csak homályos válaszokat kaptam. Az volt az érzésem, hogy vagy nem tudtak erről, vagy nagyon is jól tudják egyesek, hogy egy megbízás, vagy annak felmondása, egy konkurens ingyenes ajánlatkérési megbízás, stb. stb. mit is jelent a biztosítási szakmában … és az „eddigi jól bejáratott rendszer”-ben.
  14. Egyhangúan támogattuk, hogy a kalocsai-bajai Transko-Boy Kft.-től vegyünk br. 1.5 millió forintért 500q éger tűzifát, felhasogatva, és 5 q-ként kalocsai családokhoz – szociális alapon – kiszállítva. Hogy kik kapják, azt sajnos nem hozták a Testület tudomására.
  15. A decemberi rendkívüli testületi ülésen a Paks II. úgynevezett kerítésen kívüli, tehát nem közvetlenül az atomerőmű építésével kapcsolatos fejlesztésekért felelős Paksi Ipari Park Közép-Duna – Menti Térségfejlesztési Nonprofit Kft.(PIP Kft.) által meghirdetett pályázatról volt szó, ami a “A víziközmű-infrastruktúrafejlesztéshez állami támogatás igénybevételéhez megvalósítási javaslatcsomag” címet viselte. A lényeg az, hogy az állam – még az előző önkormányzati ciklusban – 100 százalékos támogatási intenzitással pályáztatta a várost, egy MAJD VALAMIKOR KÉSŐBB, megvalósítandó, a városi víz- és szennyvízellátó hálózatot és szennyvíztisztító telepet érintő fejlesztésre. A helyi sikerpropagandával ellentétben azonban ez nem azt jelenti, hogy a dr Filvig Géza vezette új képviselőtestület máris több mint 1 milliárdot szerzett a kalocsaiaknak készpénzben! Ez azt jelenti, hogy a dr Bálint József vezette előző önkormányzat kijárta annak a lehetőségét, hogy a Paks 2 projekt részeként a Kormány adjon pénzt a helyi víziközművek majdani fejlesztésére. Ezt viszont meg kell előbb terveztetni, engedélyes mérnöki-műszaki tartalommal. Ez 900 M Ft + áfa. ÉS EZ CSAK A TERVEZÉS! És ezt sem valami kalocsai tervező cég fogja elnyerni!  Szóval a város nem gazdagodott egy fillérrel sem – egyelőre… Azóta már meg is jött a nyert 1.143 milliárd forint, ami rögtön ment tovább a paksi számlára, mert nyilván van gazdája, ők az ún. gesztorok. Igaz, hogy – szerintem – a városnak eddig sem volt és ezután sem lesz ebbe beleszólása, de a később az ez alapján itt is megépülő műtárgyak azért csak az itt lakókat fogják majd „gazdagítani”.
  16. 2019 decemberében Napirend előtt volt téma, hogy a Rákóczi utcai lakókat – a választások ellenére – továbbra is zavarja a szennyvízszag. Egyeztetettek az illetékessel, aki megígérte, hogy a Kalocsavíz kivizsgálja az ügyet. Bio-filterre vagy nitrátadagolóra sajnos továbbra sincs pénz…így a vizsgálat után maradt néha a büdös. Évek óta nem változik semmi – a választások ellenére sem…

Holnap folytatjuk a következő 16 ponttal.

Nem szeretne holnapig várni? Itt a következő 16 pont.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

LEGNÉPSZERŰBBEK

Legfrissebb kommentek