2024 július 23. kedd
KezdőlapKözéletMindenki az új Kalocsa-Paks Duna híd előnyeit nézi, de vajon milyen hátrányai...

Mindenki az új Kalocsa-Paks Duna híd előnyeit nézi, de vajon milyen hátrányai lehetnek?

Nézzük például a Móra Ferenc utcát, ahol jelenleg is megnövekedett a forgalom, és az új híd átadása után ez többszöröződni fog. Milyen megoldás lesz majd az esetleg balesetek, gyorshajtások elkerülése érdekében, illetve mennyire fogja felkavarni az ott élők nyugalmát a fokozott forgalmi zaj? Vannak próbálkozások a helyi szervek részéről (több alkalommal mérik az autósok sebességét a szakaszon) viszont azt mindenki tudja, hogy nagyjából fél órán belül a közösségi médiában megjelennek a figyelemfelkeltő postok, amiben a kedvenc „Natáliánk” jelenlegi pontos helyszínéről tájékoztatnak.

A gyalogos és bicikli forgalom is jelentős ezen a szakaszon, rengetegen jönnek kerékpárral a környező településről és a város felé veszik az irányt. A gyümölcsös utcák, illetve a Móra Ferenc utca összekötésére 4db gyalogátkelőhely van jelenleg. A Móra Ferenc és Ecetgyár utcai zebra a reggeli iskolába igyekvő szülők és gyermekek kedvenc átkelő helye. A felfestés elég elkopott, illetve csak az átkelő helyén van figyelemfelkeltő tábla. Ildomos lenne nagyobb hangsúlyt fektetni ezen problémákra vannak nagyon jól bevált ötletek, amik nem nagy költségből megvalósíthatók lennének.

Ha azzal érvelünk, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb szerelvények esetében a foktői elkerülőre irányul a forgalom, akkor sem jobb a helyzet, hiszen a dél felé igyekvők az 51-esen keresztül a város amúgy is túlterhelt forgalmát fogják gyarapítani. A bátyai elkerülő pedig sok minden mással együtt nem valósult meg, csupán ígéret maradt.

A forgalom mellett a bűncselekményekről is beszélni kell, mivel, ha megnyílik a híd, 10 percen belül már egy másik megyében lehet az elkövető. Mire odáig jut a sértett, hogy feljelentést tesz, addigra a tettes már egy másik megyében „végzi” a dolgát. Mennyire vannak erre felkészülve a helyi szervezetek? Nyílt titok, hogy a rendőrségnél emberhiány van, gyakran 1 ember 3 másik munkáját végzi.

A rendőrségi szervek segítői a polgárőrök. Ők vajon fel vannak-e készítve ezekre az esetekre, vagy volt e egyeztetés a jövőbeni feladatokról, amik nem a nagy nyilvánosság előtt zajlottak.

Tudom, hogy választások. Tudom, hogy mindent IS át kell most adni, de a megannyi szalagátvágás között elgondolkozott már valaki ezeken a kérdéseken? Vagy, mint minden kalocsai lakost érintő problémánál „szalagba” dugjuk a fejünk?

És ugye a Környezetszennyezésről nem is beszéltünk még….

4 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Tudni !ehet már, nogy a híd lejárója hova fog lecsatlakozni? A hídról már a verbek is csiripelnek, de, hogy a híd lejárója hol lesz és annak tervezése és kivitelezése milyen stádiumba van, semmit nem tudni! A fenti térképről ez a lényeges terület is hiányzik.
    Azt hiszem, amíg nem lehet tudni, hogy Kalocsa városhoz ez milyen formàban fog megvalósulni, teljessen feleslegessek az aggodalmak!!!!

    • Tisztelt Szűts Miklósné!
      A bekötőút már régóta készen van, ha el tetszik menni arrafelé, akkor a maga szemével meg is nézheti, hol fog a híd forgalma a forgalomba csatlakozni!

  2. A Móra Ferenc utca állami fenntartásában van. Kinél kell lobbizni érte?

Comments are closed.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

LEGNÉPSZERŰBBEK

Legfrissebb kommentek